Veelgestelde vragen

Zijn de genoemde tarieven op de website inclusief of exclusief BTW?
Alle genoemde tarieven zijn exclusief BTW. Wanneer u een product in uw winkelmand heeft geplaatst, ziet u in het afrekenscherm het exacte BTW-tarief.
Hoe maak ik een account aan?
Klik op deze link en vul hier uw gegevens in.
Hoe wijzig ik de adresgegevens in mijn account?
Log via de website in. Aan de linkerzijde staat een menu. Hierin staat 'Adresboek'. Klik hierop en wijzig uw gegevens. Als u klaar bent klikt u op 'Adres opslaan'.
Hoe wijzig ik de inloggegevens van mijn account?
Log via de website in. Aan de linkerzijde staat een menu. Hierin staat 'Persoonlijke instellingen'. Klik hierop en vink 'Wachtwoord wijzigen' aan. Wanneer u klaar bent klikt u op 'Opslaan'.
Moet ik inloggen om een bestelling te plaatsen?
Nee. Het is niet noodzakelijk om in te loggen. Ons systeem herkent automatisch een e-mailadres dat al een account heeft. U kunt dan uw wachtwoord invullen om op die manier snel en gemakkelijk in te loggen.
Hoe betaal ik een online bestelling?
Een online bestelling betaalt u via een van de mogelijke betaalmethodes. Voorbeelden zijn: iDeal, Vooruitbetaling per bank, Apple Pay, Achteraf betaling via Billink, Bancontact. Voor achteraf betaling is het handig om op Billink.nl te kijken voor de voorwaarden en/of een account aan te maken.
Hoe plaats ik een online bestelling?
Log via de website in. Gebruik het hoofdmenu om snel uw producten te verzamelen. Klik op de product overzichtspagina op het grijze winkelwagen icoon, of op de productpagina op de groene knop 'in winkelwagen'. Wanneer u uw bestelling wilt afronden, klik dan rechtsboven op de grijze knop met de zwarte winkelwagen. Er komt dan een klein scherm naar voren waarin u direct kunt ‘afrekenen' (groene knop) of de ‘winkelwagen' wilt bekijken (gele knop). Wanneer u ingelogd bent dan wordt het juiste factuur- en leveradres geselecteerd. Vink de gewenste betaalmethode aan bij stap 3 als u de bestelling wilt laten bezorgen. Accepteer de algemene voorwaarden en klik op de groene knop ‘Plaats uw bestelling’.
Waar kan ik mijn online bestelling terug vinden?
Als u via uw account een bestelling heeft geplaatst, kunt u via uw account alle bestelling terugvinden.
Wanneer wordt mijn online bestelling geleverd?
Pallet- en pakketzendingen die voor 24:00 uur via de webshop doorgegeven en betaald zijn, worden in de meeste gevallen binnen 48 uur geleverd. Wij verzenden bestellingen van maandag tot en met vrijdag. Zowel pallet- als pakketzendingen worden van maandag tot en met vrijdag geleverd. Ben Becker verzorgt het grootste gedeelte van onze palletzendingen. DHL verzorgt de verzending van de pakketten. In verband met enorme drukte in de transportsector, kan het voorkomen dat uw bestelling vertraging heeft. Horecagoedkoop/Drankengilde B.V. kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade ten gevolge van vertraagde leveringen. Wij vragen u uit voorzorg op tijd te bestellen.
Wat moet ik doen als mijn online bestelling niet geleverd is?
In veel gevallen zult u een track-and-trace code in uw mailbox hebben. Hiermee kunt u bekijken waar uw pakket of pallet zich bevindt. Mocht u geen track-and-trace code hebben ontvangen, kunt u ons mailen op info@horecagoedkoop.nl, of even bellen naar 050-7600430. Pak hierbij wel uw ordernummer erbij, zodat we gelijk uw bestelling erbij kunnen pakken.
Ik kan een product niet vinden.
Wanneer u een product niet direct kunt vinden, gebruik dan de zoekfunctie. De webshop zal aan de hand van uw zoekwoord een selectie aan producten bieden. Staat het juiste product niet tussen de selectie, stuur dan een bericht naar info@horecagoedkoop.nl of gebruik ons contactformulier.
Kunnen volle producten ook retour?
Op onze Retourpagina staat alle informatie omtrent het retour sturen van goederen. Lees dit goed door om verwarring te voorkomen. LET OP! Niet alles kan retour.
Heeft u een retourzending?
Op onze Retourpagina staat alle informatie omtrent het retour sturen van goederen. Lees dit goed door om duidelijkheid te krijgen en gebruik dan ons contactformulier of mail ons op info@horecagoedkoop.nl om door te geven wanneer en waar het opgehaald moet worden.
Emballage
Alle informatie over het retour sturen van de emballage en/of volle goederen, kunt u bekijken op onze Retourpagina. Voor het retourneren van emballage vragen wij een bijdrage van €19,95 per pallet plek voor de verzendkosten. Bij ontvangst van uw emballage in ons magazijn wordt dit gecontroleerd, waarna het bedrag aan emballage minus uw ophaalkosten wordt gecrediteerd. Zorgt u er alstublieft voor dat uw emballage volledig en gesorteerd is. Ongesorteerde of onvolledige emballage kunnen wij niet in behandeling nemen en dus niet vergoeden. Bekijk voor de exacte voorwaarden onze Algemene Voorwaarden.
Kan ik als particulier bij Horecagoedkoop terecht?
Ja, Horecagoedkoop biedt haar producten zowel aan de zakelijke als de particuliere markt aan. Voor particuliere klanten is er Drankuwel.nl.Rechtsboven de winkelwagen kunt u ook naar het particuliere gedeelte gaan. Hier kunt u producten bestellen die tot 15% alcoholhoudend zijn.
Kan ik mijn bestelling ook vanuit België bestellen?
Ja. Dat kan wanneer u uw BTW-nummer invult bij uw bezorgadres op de daarvoor bestemde regel. U betaalt dan €65 extra aan verzendkosten. Heeft u voor meer dan €750 excl. BTW en emballage besteld? In dat geval zijn de verzendkosten gratis, maar betaalt u wel de extra kosten voor een levering naar België.
Wat zijn de bezorgkosten en waar bezorgen jullie?
Wij bezorgen door heel Nederland en België. De kosten voor bezorging zijn €35,- excl. BTW voor zendingen boven 30kg. Voor zendingen onder 30kg bedragen de kosten €8,95 excl. BTW. Voor levering naar België betaalt U €65 extra aan verzendkosten. Heeft u voor meer dan €750 excl. BTW en emballage besteld? In dat geval zijn de verzendkosten gratis, maar betaalt u wel de extra kosten voor een levering naar België. Dit geldt ook voor waddeneilanden. Hiervoor gelden additionele kosten. Om te bepalen wat voor u de hoogte van de kosten zal zijn, kunt u de producten in de winkelwagen doen en kiezen voor 'Afrekenen'. Daar kunt u de bezorgmethode aangeven, waardoor de berekening zichtbaar wordt incl. bezorgkosten.
Kan ik in de winkel mijn bestelling afhalen?
Alle bestellingen kunnen in de winkel aan de Stavangerweg 49 in Groningen worden afgehaald. Dit moet wel bij het afrekenen worden aangegeven als 'bezorgmethode', zodat dit ook bij ons bekend is. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00. Afhaalbestellingen kunnen altijd de volgende werkdag na 12:00 worden afgehaald. Laat dit wel graag vooraf aan ons weten als u direct de volgende dag wilt komen afhalen. Dan kan hier rekening mee worden gehouden.