- Home
- Retour Goederen
Evenementen / Festivals & Retourneren
Op deze pagina kunt u informatie vinden over onze service op het gebied van festivals, evenementen en het retourneren van uw emballage.
Voor festivals en evenementen vindt u hier hoe onze service is op het gebied van het bestellen, leveren en weer ophalen van uw producten.
Heeft u emballage of andere retour producten, kunt u dit aangeven met behulp van het retourformulier. We hebben voor u de uitleg hierover even op een rijtje gezet.
Festivals / Evenementen
Wilt u een evenement ofwel een festival organiseren en heeft u daarbij dranken en/of andere benodigdheden nodig? Dan zijn wij wellicht uw partij! Bij ons kunt u kiezen uit een ruime selectie bier, dranken, frisdranken en meer om het evenement compleet te maken.
U kunt bij ons een bestelling plaatsen voor uw evenement, waarbij u kunt kiezen wanneer u het geleverd wilt hebben. Houd hierbij rekening met een extra dag speling, zodat bij eventuele vertraging in de levering u alsnog de bestelling op tijd heeft voor het evenement.
Als u een bestelling plaatst, kunt u eventueel in de opmerkingen toevoegen dat het om een festival of evenement gaat, zodat wij op de hoogte zijn hiervan.
Als het evenement of festival is geweest, kunnen wij de emballage en eventuele onaangebroken producten laten ophalen. Zorg wel dat dit vast op een pallet klaarstaat voor de transporteur. Hiervoor kunnen de pallets gebruikt worden waar ook op geleverd wordt. Voor het vastzetten is het handig om plastic folie te gebruiken. Een handig artikel hiervoor is Plastic folie rol.
De verzendkosten voor de retourzending zijn per pallet €19,95 exclusief BTW. Hierbij geldt: alleen de volle producten die nog in gesloten verpakking zitten en verkoopbaar zijn, mogen worden geretourneerd. Producten die mogen worden geretourneerd zijn: bierfusten en bierkratten, frisdrankkratten, PET-flessen en wijnflessen. Sterke dranken, non-food artikelen, etenswaren en artikelen in een kartonverpakking mogen dus NIET worden geretourneerd. Bij twijfel, kunt u met ons contact opnemen.
Wij brengen voor ieder ongebruikte product een collivergoeding in rekening. Per vol fust is dit €7 en voor ieder volle krat is dit €3,50 (zowel bier- als frisdrankkratten). Dit wordt allemaal verrekend op uw creditfactuur.
Bekijk hier uw producten voor een geslaagd evenement:
Retourneren
Voor het retourneren van uw emballage of overgebleven producten, kunt u het retourformulier invullen. Hierop kunt u aangeven om hoeveel pallets het gaat en wat u retour wilt sturen. Als u een bestelling plaatst, maar ook emballage mee terug wilt laten nemen, kunt u dit in de opmerkingen zetten bij het afrekenen van uw bestelling.
De verzendkosten voor de retourzending zijn per palletplek €19,95 exclusief BTW. Dit kan worden verrekend met de emballage. Zet waar mogelijk de emballage op een pallet goed vast, zodat de transporteur dit makkelijk kan meenemen. Heeft u geen pallet meer? Meldt dit dan bij het verzoek voor retour, zodat wij dit kunnen doorgeven aan de transporteur.
Als u een specifiek tijdvak wilt selecteren, komen er additionele kosten bij van eenmalig €35 exclusief BTW. U krijgt van de vervoerder een mail met een afhaaldatum en verwachte tijd van afhaal.
Zorg wel dat de spullen vast op een pallet staan voor de transporteur. Hiervoor kunnen de pallets gebruikt worden, waar uw bestelling ook op geleverd is. Om het vast te zetten kunt u Plastic folie rol gebruiken.
Zodra u het retourformulier heeft ingevuld, zullen wij een zending aanmelden bij de transporteur. Die zal de spullen bij ons afleveren, waarnaar wij kunnen tellen hoe veel er is teruggekomen. Hier wordt vervolgens een creditfactuur van opgesteld, zodat u ook kunt zien wat er bij ons is teruggekomen. Houd rekening met het sorteren van de kratten frisdrank en bier, aangezien wij anders niet het volledige emballagebedrag kunnen vergoeden.
LET OP! Voor het retourneren van volle, ongebruikte producten wordt er een collivergoeding berekend. Deze verschilt per type product. Zo zit er een collivergoeding van €7 op fusten bier, en €3,50 op kratten frisdrank, kratten bier en dozen wijn. Dit wordt dus verrekend met de teruggestuurde emballage. Niet alle producten kunnen retour, dus neem contact op voordat u spullen vol retour stuurt.
Producten die niet zijn aangeschaft bij Horecagoedkoop, worden ook niet vergoed ofwel ingenomen. Let hier dus goed op bij het terugsturen van de emballage en volle producten.
Vanaf 1 april zit er statiegeld op blikjes frisdrank. De blikjes kunnen worden ingeleverd bij de inleverpunten met een automaat voor statiegeld artikelen. Meer informatie kunt u vinden op statiegeldnederland.nl. Wij nemen dus zelf geen blikjes aan in verband met de logistieke uitdagingen die dit met zich meebrengt.
Voor meer informatie over de voorwaarden, kunt u artikel 9 van onze Algemene Voorwaarden raadplegen.